I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, May 8, 2010

my ambitions

selamat malam..tadi aku terbaca blog encik fikri dan aku rasa terpanggil untuk menulis tentang cita2...seperti yg kita tahu semua org ada cita2...mcm tu jugak aku...aku ade byk cita2 sejak dari kecil lagi...hhuhu... yg aku ingat..mase muda2 dulu...time skola rendah..aku penah bercita2 utk jadi cikgu,, peguam,,polis,,,doktor...byk lagi la... sampai penah 1ari tu cikgu suro fill up ruang cita2 kt kad 001...aku tak tau nk tulis cita2 ape...sbb kt situ ade 3 column...aku dapat tulis 2 column je...lepas tu ade sorg kwn aku ni ckp... "letak la cita2 kau nk jadi pramugari"...aku dgn blurrnye tnye..."pramugari tu kejenye mcm mane?"...."ala..keje kt dlm kapal terbang...best tau.."haha...kemudian aku pon terpengaruh dgn propaganda dia dan aku letak pramugari sbg cita2 ketiga aku dlm kad 001 tu...

kemudian...naik sekolah menengah...cita2 aku berubah... berangan pulak nak jadi fisio... ni sume gara2 tgk bola...berangan nk jadi fisio skuad bolasepak malaysia pulak tu...haha...mmg tak boleh blah la..haha...pastu berangan gak nk keje kat majlis sukan negara...kementerian belia dan sukan la n wat so ever la..haha...sbbnye nty bole la jmpe atlet2 malaysia...wakaka...lucu2...sampaikan aku dgn sorg kwn aku yg bernama cik shanurliza telah berazam utk keje kt jusco kt area2 msn kalo tak dapat keje kt msn pon...hahahahaa...

lepas tu..berangan nk jadi accountant...sbbnye aku suke sgt nk keje dekat bank...mcm menarik gitu..huhu..kire cita2 ni mmg betul2 serius la..sbb 1st choice aku time apply upu pon aku pilih diploma in accountancy kt uitm...n alhamdulillah dapat course tu kat uitm lendu...tp tak pegi pon..sbbnye..entahlah...huhu...

tp akhir skali...sume cita2 tu tinggal kenangan jela...insyaAllah diri ini akan bergelar guru...cikgu...teacher..huhu...ok..sekian terima kasih.. :)

No comments: