I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 7, 2009

bosan...ouhh..bosan...

haa...kebosanan melanda diriku lagi...apa yg harus aku lakukan??huhu...ermm...update blog...itulah yg bermain difikiranku dan disebabkan itulah aku berada di sini utk mencoretkan sesuatu yg belum pasti...yupp..aku sendiri xtau apa yg perlu aku ceritakan utk post kali ni...ermmm...penat aku fikir nk tulis ape...jeng..jeng...tibe2 aku teringat akan perbualanku bersama liyana beberapa hari yg lalu...yupp...aku tau apa yg harus aku tulis utk hari ini....(dan jari jemariku meluncur laju di atas keyboard laptop compaq presario cq40 ini)

ermm...di sini ceritaku bermula...sedang aku khusyuk melayari internet dgn menggunakan computer di rumahku..tiba2 telfon berbunyi...tanpa berlengah lagi aku mengangkat gagang telefon..'hello'...'hello...aida ade'....(bermonolog)..mcm aku knal je suara nie...LIYANA!!!...'yana,,,x sangka ko call aku..huhu...rindu',,,lebih kurang begitu la dialog kami... haaa...apabila sudah lama tidak berborak dan bergosip...mcm2 cerita yg terkeluar dari mulut kami berdua...gelak ketawa memecah kesunyian rumahku..kami ketawa bagai tiada hari esok...hahaha...kami mengimbas kembali kenangan silam sewaktu bersama-sama menuntut di sekolah menengah kebangsaan sultan ismail johor bahru....sebuah sekolah yang agak terkenal di negeri ini...juga baru mendapat pengiktirafan sekolah kluster kecemerlangan daripada kementerian pelajaran malaysia pada tahun lalu...

cerita aku dan liyana berkisar tentang kenangan kami ketika mengikuti kelas biology bersama puan rathi devi...hhuuhuh...kelas yg best walaupun kami x faham apa2... 'girl2...jgn tidur...belum malam lagi'...shanur ditegur oleh cikgu rathi,,walaupun pada masa itu dia hanya meletakkan kepala di atas meja buat seketika... 'tomorrow is ur exam...bring ur pencil,ruler...and don't forget to bring ur handkerchief'...kami terpinga2...'teacher...why must bring handkerchief???' cikgu menjawab dgn spontan...'bcoz..if u don't know how to answer u can cry'...hahaha.. dan seterusnya...hobi cikgu rathi ni yg suke sgt panggil monitor klas ktorg iaitu aziman...ksian aziman...smpaikan nak kira jumlah kertas pun aziman yg jd mangsa...padahal ramai lagi student yg duduk di barisan hadapan yg boleh mengira kertas tersebut...aziman yg paling belakang juga dipanggil...yela..cikgu sayang dia kot...hahaha.. :p

ermm...seterusnya...cikgu zamri...ckgu addmath yg best tahap menggila...ckgu addmath yg paling best di alam semesta...cikgu nie mmg sempoi gler la...klaka...dia membuatkan subjek addmath yg sepatutnya tension tu menjadi seronok bagi aku...sbb dia jugak la aku dpt result addmath yg agak ok...hehe mse form4...asyik2...'aida...liza'..ktorg je kne bg jwb soalan....huhu ayat die yg xbley blah 'awk ni asyik copy (kopi) je..teh la pulak'...' classmate aku eu chuan ckp 'cikgu ni comel la..mcm mashimaro'..haha..bile ktorg tnye soalan yg agak senang pada die la...di akan jawab 'ala...not my level la nk jwb soalan nie...'hahaa...

dah habis borak pasal cikgu...kami beralih pula pd gelagat geng2 sekelas...gan yg tinggi mcm pokok klape...tringat mse die nk gado dgn sape tah...cken kot...'eh..kasut saya senang bukak tau'...haha...dgn kok en...yg ngaku x mandi pagi...haha...selekeh.. n jin wei yg suke menyakat n mendengki aku...ade ke patut die duduk sblh aku sbb nk salin jalan kira addmath..pdhal ckgu da tulis mende tu kt white board...pastu menyusahkan aku...panggil aku aida syamimi la...sejak bile aku tukar nme tah...haha...lagi...ye...stanley n wen kun!!! ohh...tidak... asyik memekak tak kira masa...smp ckgu lela ckp 'awk berdua ni klo msok sukan olimpik acara bercakap tanpa henti mesti dpt pingat emas...'hahaha...

oohhh...rindunye zaman muda2...eh...da tua ke skng??ermm...xla tua mana pon...huhu... ermm...tu la antara cerita yg membuatkan aku dan liyana bagai nk pecah perut dibuatnya...mengimbas kenangan lama...mmg best...menarik (bak kata liyana)...hehe... ermmm...ok la...rasanya tu jela yg nk diceritakan utk hari ini...jari-jemari sudah penat manaip bait-bait kata di atas keyboard ini...penat pulak...kena simpan gak tenaga utk taip mesej pulak...msg kpd siapa ya??ermm..sudah tentu kepada encik muaz yg disayangi...hehe...ok..thanks krn sudi baca ye...to liyana...nti hangout same2 ye...ajak shanur skali...pegi cs...lepak kt roibo...huhuh...rindu korg la... :P

No comments: