I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 17, 2009

malaysia vs vietnam (SEA Games final)

hari ini...17 december 2009,,,hari yg ditunggu2 oleh semua rakyat malaysia terutama sekali peminat2 bola sepak malaysia sperti aku...haha...y? bcoz arini skuad kesayangan kte...(syg ke?)...aku syg..korg tak tau la...haha...ye...skuad bawah 23 tahun kebangsaan atau nama saintifiknya skuad harimau muda bimbingan k.rajagobal akan turun menentang vietnam dalam perlawanan final acara bolasepak lelaki bagi merebut pingat emas...yuhuu...sepak mula dijangka pada jam enam petang waktu malaysia dan jam lima petang waktu indonesia barat,,,,ehh...asal tibe2 msok waktu indonesia plak nie...haha...aied2..mentang2 bru balik indon...haha...

haha..aku xsabar menunggu petang nie...walaupun rasa berdebar2...haha..mengalahkan player plak aku nie...malam tadi sampai termimpi2 team bola malaysia...hahaha...klaka btol...huhu...pagi tadi dengan semangatnya lepas mandi je aku tros memakai jersey malaysia...haha...mcm nk pegi stadium je...pdhal tgk kt rumah...hehe...ape2 pon nk ucap thanks kat RTM2 n Tv3 kerana sudi menyiarkan siaran secara langsung perlawanan tersebut...pengulasnya sudah tentu Hj Hasbullah Awang utk RTM2 dan tv3 pulak maybe Abu Bakar Atan kot...hehe...

ermm...skang ni bila bukak tv je mst ade iklan pasal final petang nie...rakyat malaysia pon cm semangat je nk tgk bola petang nie...PM pon siap bagi ucapan gudluck kt team msia...semua yg ade kt malaysia ni tak kira la manusia ke ayam ke kambing ke...sume mengharapkan kejayaan mereka...tp aku risau..kalo dorg kalah mesti kena kutuk habis-habisan...ni la sikap penyokong2 malaysia...bile menang disanjung..bile kalah habis di kutuk...x pernah nk jadi penyokong setia yg menyokong ketika kalah ataupun menang..hhuhu...kan dorg da bwat yg terbaik...so kte terima je la sama ada dorg menang ataupun kalah...bergantung pada rezeki la...

erm..lastly...kepada pemain-pemain malaysia.... aidil,zaquan,nasriq,asra,fakri, shahrul,muslim,azmi,farizal,sharbinee,kunalan,gurusamy,manaf,sabre,amirulhadi,,, dan player2 lain....berjuanglah bermati-matian ptg nie utk merebut pingat emas...tamatkan kemarau pingat emas dalam acara bolasepak...da 20 tahun xdpt pingat emas sea games dlm acara nie...buktikan kemampuan korg...aku yakin korg boleh...malaysia boleh....
tp kalo ditakdirkan korg kalah...aku terima dgn redha...jgn risau....team bola malaysia tetap dihatiku,,,,aku x kn kutuk korg punye...hehehe...sbb aku tau korg da bwat yg terbaik...cuma mungkin rezeki menyebelahi malaysia...ok...marilah sama2 kita menyaksikan perlawanan akhir bolasepak sukan sea vientiane laos...malaysia vs vietnam yg disiarkan secara langsung di RTM2 dan Tv3 pada jam enam petang ini...



(semangat kott pki jersey malaysia :p...location: batam island,,indonesia )


p/s:selamat menyambut tahun baru hijrah bagi semua umat Islam... :)

No comments: