I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, December 20, 2009

interview maktab

Atas permintaan encik fikri...dgn bangganya cik aied mempersembahkan kisah suka duka ketika interview maktab.... (takde duka pon)...ok...ceritanya bermula begini...aku pegi interview maktab mse bpe aribulan tah...lupe...bertempat di institut pendidikan guru malaysia kampus temenggong ibrahim...actually aku taknak pegi pon...tp bile pk2 balik...ya udahh..pergi aja dong...nggak rugi apa2 kok..hehe...

interview aku bermula jam 10pagi (sesi kedua)...aku pergi dgn ayah je....pastu org 1st yg aku jmpe time interview tu adalah syazwani binti che rusli...classmate aku skng...huhu...penat cari tmpt interview tu last2 jmpe gak...ktorg duduk2 kt library kt situ...then ade la sorg dak lg dtg...aiza(kat iprm skng)...then dtg plak nabila (dak 1.07 ipis)....time tggu interview tu mcm2 la ktorg discus...aku tgk wanie,aiza n bila mcm power je...dorg hafal falsafah pendidikan negara la ape la...aku x prepare ape2 ponn...cume ingat nme menteri2 je...tkot gak time tu...bile jam menunjukkan angka 10am kami dipanggil ke bilik interview untuk menjalani ujian insak (eh btol ke..lupe)...

msok je dlm bilik interview tu..rupe2nye ade lagi sorg dak yg nk interview slain kami berempat...safuan..emm..dgr2 die x dpt msok maktab...xpe..xde rezeki...time ujian insak tu aku dok blkg skali...soalan yg aku x bley blah n aku ingt smp skng ialah soalan pasal megi...soalannye lbh krg cmni...'kalau anda msk megi anda akan guna perencah...A)yg sedia ada shj B)yg sedia ada dan tambahan C)bwat perencah sndiri....haha...aku mcm nk glak je time tu...

ok pas ujian insak ktorg kne interview berkumpulan...tajuknye 'pergolakan di dunia'...pehh,.,mcm seram...haha...ntah ape2 aku ckp time tu...kuar la pasal thailand la,iraq la...hhuhu...bile da abes interview group...ktorg kne tgu giliran utk interview sorg2 plak...aku dpt turn yg 2nd last kot...aiza,wanie n bila kne interview dlu...safuan plak last skali...aiza ckp die kne tnye pasal ape yg die nk bwat utk majukan pulau tioman(sbb die org tioman)...wanie ckp soalan die susah..kne tnye pasal pelabuhan kt spore ade bpe(klo x slp)...Bila plak kuar2 bilik intrview je nanges (tak tau nape)..

sampai turn aku...aku pon msok dgn muke yg mcm brani..tp tkot sbnarnye...hehe...tkot gak klo die tnye falsafah2 tu sume...dialogku bersama dua org penemuduga:

PENEMUDUGA:ok..awak nk ckp pasal ape?

AIED:(monolog)eh org tua ni biar btol...die tnye soalan cmni plak...aku tnye 'pasal ape?'(dgn nada blurr)

PENEMUDUGA:ok cmni..klo awk bace surat khabar bhgn mne yg awk wajib bce?

AIED:ermm...sukan kot

PENEMUDUGA:ok..sukan ape?dan awk bg pendapat pasal sukan tersebut...

AIED:bola sepak..(dan aku ppn mrepek la ape2 psl bolasepak kt msia nie...pasal nape prestasi bolasepak merudum la..pasal makanan..pengurusan...kuar la cte pasal FAM sume..hehe..ntah ape2...then cte pasal badminton...lagi 1 hoki kot)

ermm...da abes cte tu die tnye pndapat aku psl msalah disiplin,mksd skola kluster,,lastly...die suro speaking...hahhaa...mcm nak pengsan aku speaking...haha...ok tu je...then interview pon abes...dan aku pulang dgn gembira...hahaha...tu la pengalaman aku time interview...sekian terima kasih...

p/s:puas hati encik fikri?? :)

No comments: