I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, February 5, 2011

Saya Pergi Melancong!

Assalamualaikum!
Selamat tengah hari dan selamat hari Sabtu semua!
Haaa,,,Cik Aied nak cerita ni..
Cee citee,,ce citeer...
(amboi-amboi, tak sabar betul si Markonah ni!)

Ok..nak cite ni! semua orang sila pasang telinga masing-masing, jangan cabut-cabut lagi telinga tu...
siapa-siapa yang ada masalah pendengaran sila pakai hearing aid sekali...

haha..sebenarnya takde nak cerita apa sangat pun...
cuma nak kongsi sikit
semalam Cik Aied pergi jalan-jalan dekat bandar Johor Bahru bersama ibu tersayang..
dalam perjalanan, agak-agak dah nak sampai dekat bandar juga la..
nampak ramai sangat orang sedang bersiar-siar di tepi pantai, ambil-ambil gambar, bergelak ketawa..
Cik Aied pun pelik la..
jarang sangat nampak orang Johor beramai-ramai jalan tepi pantai tu...
lagipun kat tepi Pantai Lido tu tengah dijalankan kerja-kerja pembinaan..
memang la tak ada orang nak jalan-jalan kat situ kan..
dalam hati,, " Aik...ramai bebeno org kat sini? ape kes"
masa tu Cik Aied tak pakai cermin mata, jadi tak nampak sangat la...
bila Cik Aied pakai cermin mata je,,,tengok-tengok...
laaa..pekerja-pekerja asing rupanya.
sakan mereka bergembira...
maklumlah, hari cuti kan..
lepas tu masa Cik Aied nak balik, dekat Legaran Segget tu punya lah ramai warga asing,
dah macam rakyat Mesir yang buat demonstrasi pun ada...
seram Cik Aied tengok..
dekat dalam bas pun muka mereka je yang penuh
dan Cik Aied tertanya-tanya sama ada Cik Aied atau mereka yang sebenarnya warga asing?

jadi kesimpulannya, semalam Cik Aied menjadi pelancong di negeri sendiri ;)





























7 comments:

NANA NAZIRA.. said...

kihkihkihkih..

armouris said...

info tentang masalah pendengaran di SIHAT SELALU - Lawak Masalah Pendengaran

Cikgu Fikri said...

apakah itu?
MOTIF???
huuuhuhu.......

cik aied said...

armouris : tq ;)
fikri: motif ape?

Mohamadazhan hjDesa said...

pantai lido last p 2002, budak2 lg.hehe

pearl jade said...

cik aied..da lme sye x g johor
sye x penah g JB..huhu
jnis terperok kt negeri sndr sbb sdare mara xde kt sne :)

cik aied said...

Mohamadazhan hjDesa: hihi..lama tu..
pearl jade: hihi...nanti satu ari nanti pegi la ea..hihi..cuti2 malaysia