I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 19, 2013

alhamdulillah :)

assalamualaikum!
alhamdulillah.. result exam semester 6 dah pun keluar..
dan alhamdulillah jugak.. keputusan yang tak disangka-sangka..
rasa malu dengan Allah sebab dia bagi keputusan baik kat aku sedangkan aku baaannyaaakkk buat dosa T_T

alhamdulillah.. bakal meneruskan pengajian di semester 7 awal tahun depan..
tahun akhir..
tahun paling mencabar..
dengan permulaan 3 bulan praktikum, kajian tindakan, exam, internship, viva, interview spp sehinggalah tawaran posting...
semua tu perlu dilalui satu-persatu..tak boleh nak skip2..

lebih kurang 2 minggu je lagi untuk ke tahun tu..
tahun yang bakal memberi perubahan besar dalam hidup aku..
semoga Allah tak serik bantu aku yang banyakkk dosa ni.. semoga Allah sentiasa beri aku kekuatan untuk mengharungi segala yg berlaku pada tahun depan..
semoga aku dapat gembirakan hati ayah dan ibu..
ni je yang aku mampu bagi untuk gembirakan hati ayah dan ibu..
yang dah banyak berkorban selama aku hidup kat dunia ni..

rasa sangat bersyukur dianugerahkan ibu dan ayah seperti mereka.. walaupun tak mewah macam orang lain..
tengok ayah balik kerja penat2.. berpeluh2.. baju kotor.. aku sedar.. aku tak boleh mintak macam2 kat ayah.. nak beli handphone ke, cermin mata baru ke, kasut baru ke, jam baru ke.. kena kumpul duit sendiri.. tak sanggup rasanya nak mintak duit senang2 je kat ayah sedangkan ayah kerja dalam keadaan begitu.. walaupun macam tu, ayah selalu faham apa yg aku perlu.. contohnya, dia belikan aku kereta sebab aku perlu kereta untuk pergi maktab dan praktikum... pokoknya, ayah tak pernah gagal untuk sediakan apa yang aku perlu.. tapi kalau yg kehendak tu kena usaha sendiri la ye..hehe

ibu pulak.. aku memang salute.. dulu masa aku sekolah..naik bas pukul 5.30 pagi.. aku bangun tidur pukul 4.45pagi..hehe..ibu bangun lebih awal daripada tu untuk kejut aku.. sementara aku mandi, ibu akan sediakan sarapan.. ibu memang tak pernah tak sediakan sarapan untuk anak2 dia sebelum pergi sekolah.. kalau bulan puasa pun sama.. ibu bangun awal pagi untuk sediakan makanan sahur.. gigih gilaaa.. org lain bangun2 sahur je tinggal makan.. makanan tengah hari pun sama..dulu2 balik sekolah je wajib dah ada makanan.. dah la anak2 cerewet makan.. mesti ibu pening tiap2 hari fikir menu.. senang kata dari segala aspek memang aku salute la.. bab buat kerja rumah semua.. bayangkan..dari pagi sampai malam kerja tak siap2.. padahal rumah bukan besar pun..ada je kerja yang nak dibuat ibu.. kadang2 bila fikir2 balik.. agak2 mampu tak aku jadi isteri macam ibu nanti.. tsk3 T_T

terima kasih Allah sebab bagi aku peluang buat ayah ibu gembira..
terima kasih ayah sebab tak jemu membanting tulang tengah panas setiap hari..
terima kasih ibu sebab tak pernah lupa sediakan makan minum setiap hari sampai aku jadi sihat...hehe

p/s : ucapan gaya mcm dpt best student of the year je kan.. propa je lebih..hahaa

bui bui~





No comments: